Neden duygusal öğrenme alfabeyi öğrenmek kadar önemli?

Kapat

Konu Oncesi Reklam

Kapat
X
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Sil
new posts

  • Neden duygusal öğrenme alfabeyi öğrenmek kadar önemli?

    NEDEN DUYGUSAL ÖĞRENME ALFABEYİ ÖĞRENMEK KADAR ÖNEMLİ?
    Thomas O’Donnell’ın anaokulu sınıfındaki öğrenciler, insana benzeyen kaplumbağa Twiggle’ı okuyacakları zaman sevinçten zıplamaya başlar.
    “Kim bana Twiggle’ın neden burada üzgün olduğunu söyleyebilir” diye sorar O’Donnell sınıftaki çocuklara.
    “Çünkü hiç arkadaşı yok,” diye atılır bir öğrenci.
    Peki insanlar üzgün olduklarında nasıl görünürler?
    “Aşağı bakarlar!” diye bağırır bütün sınıf.
    Evet, Twiggle çok yalnız. Ama sonunda o da bir kirpi, bir ördek ve bir köpekle arkadaş olur. Bu arkadaşlıktan oyun oynamayı, yardım etmeyi ve paylaşmayı öğrenir.
    Bunlar hepimizin öğrenmesi gereken çok önemli beceriler. Anaokulunda bile. Ve sağduyumuz – sayıları gittikçe artan pek çok araştırma ile birlikte – sosyal becerileri erken yaşta öğrenmenin, insanların yetişkin hayatları boyunca da “beladan uzak kalmalarını” sağladığını söyler.
    O halde okullar, tıpkı matematiği ve okuma yazmayı öğrettikleri gibi çocuklara duyguları ve çatışmaları çözmeyi de öğretmek zorunda değiller mi? Kaplumbağa Twiggle’ ın yaratıcıları sorunun cevabının “Evet” olduğunu düşünüyor.
    Duygusal Zeka
    Kaplumbağa Twiggle, Alternatif Düşünme Yöntemlerini Teşvik Etmek (PATHS) isimli bir programın parçası. Küçük çocukların duyguları tanımasına ve ifade etmesine yardımcı olmak için tasarlanmış.
    Öğretmen O’Donnell’ın okulu, 1980′lerde geliştirilen bu programı uygulayan Amerika’daki 1500 okuldan biri. Çocuklar her hafta, irade ve başkalarına saygılı davranma gibi temalarda 15-20 dakikalık dersler yapıyor. Özellikle küçük çocuklar için – anaokulu ya da birinci sınıf – kaplumbağa Twiggle adeta bir rehber hizmeti veriyor.
    O’Donnell, öğrencilerinin derse bayıldığını söylüyor. “Çocuklar örneğin bir şeye üzüldüklerinde ‘kaplumbağa yapıyorlar’. Yani durup kollarıyla kendilerini sarıp bir kaplumbağanın kabuğunun içine saklanması gibi kapanıyorlar. Sonra da problemin ne olduğunu soruyorlar” diye anlatıyor O’Donnell. Üstelik bunu her yerde – koridorda ya da ders sırasında – yapıyorlar.
    Örneğin ders başlamadan hemen önce küçük bir kız arkadaşına, “Saçımı ellemeni sevmiyorum, çünkü bu beni üzüyor” diyor.
    “Üzgünüm!” diye karşılık veriyor arkadaşı.
    Her ne kadar çocuklar bu tür stratejileri zaman içinde kendi kendilerine ya da anne babalarının yardımıyla çözecek olsalar da, O’Donnell bu tür derslerin çocukların daha hızlı öğrenmelerine yardım ettiğini söylüyor.
    Ve bazı çocuklar için – özellikle sorunlu ev hayatı olanlar – kaplumbağa Twiggle, sağlıklı bir şekilde kendini ifade etme ile tanışmalarının ilk ve belki de tek yolu. “Bazı çocuklar bu derslerden önce ne hissettiklerini ifade edecek kelimeleri bile bilmiyorlardı” diyor O’Donnell.
    Bilimsel Kanıtlar
    Duygusal öğrenmeye yardım eden bu tür programların anaokullarında oldukça pozitif etkilerinin olduğu araştırmalarla da kanıtlandı. Bu araştırmalar, okulda ve evde çok fazla olay çıkartan çocukların – en küçüklerin bile- yıllar sonra yetişkin olarak zihinsel sağlık problemleri yaşamaya ve suça teşebbüs etmeye daha yatkın olduklarını ortaya çıkardı.
    Duke Üniversitesi psikologlarından Kenneth Dodge, “Bu problemlerin oluşmasını engellemek adına bir şeyler yapabilir miyiz” sorusunu sorarak yaklaşık 20 yıla yayılan uzun vadeli bir çalışma başlattı.
    Dodge ve ekibi yaptıkları çalışmada, eğer araştırmacıların sosyal-duygusal zeka dedikleri şeyi öğrencilere öğretirlerse, onların yaşamlarının gidişatını değiştirip değiştiremeyeceklerini görmek istedi.
    Araştırmacılar 1991 yılında Amerika’daki pek çok okuldaki davranış problemi gösteren 5 yaşındaki çocukları gözlemlediler. Öğretmenlerle ve ailelerle yaptıkları görüşmelerden sonra araştırmacılar, ileriki yıllarda da problem yaşama riski en yüksek olan 900 çocuğu belirlediler.
    Ücretsiz danışmanlık ya da özel ders alma fırsatları olsa da, bu çocukların yarısı bu fırsatlardan yararlanmayıp sadece okula gitti. Diğer yarısı ise liseden mezun olana kadar tüm okul hayatları boyunca PATHS gibi duygusal öğrenme ile ilgili derslerin yanı sıra danışmanlık ve özel dersler aldı.
    25 yaşına geldiklerinde özel programlara katılan çocuklar, sadece okulda çok daha başarılı olmakla kalmayıp çok daha düşük tutuklanma oranları gösterdiler ve çok daha az zihinsel sağlık ve madde bağımlılığı sorunları yaşadılar. Bu uzun süreli araştırmanın sonuçları 2014 yılında American Journal of Psychiatry’de yayınlandı.
    Araştırmayı yöneten Dodge, elde ettikleri sonuçların kanıtladığı en önemli şeyi şöyle özetliyor: “Okullarda çocuklara okuryazarlığı öğrettiğimiz gibi ‘sosyal ve duygusal okuryazarlığı’ da öğretebiliriz.”

Ilk Konu Sonrasi Reklam Mobil

Kapat

Ilk Konu Sonrasi Reklam

Kapat

Benzer Konular

Kapat

Konular İstatistik Son Mesaj
Started by Mine-Küçük, 16.04.16, 07:48
0 cevap var
61 gösterim
0 Beğeni
Son Mesaj Mine-Küçük
Son yazan Mine-Küçük
 
Started by Mine-Küçük, 16.04.16, 02:37
0 cevap var
51 gösterim
0 Beğeni
Son Mesaj Mine-Küçük
Son yazan Mine-Küçük
 
Started by Mine-Küçük, 16.04.16, 02:14
0 cevap var
58 gösterim
0 Beğeni
Son Mesaj Mine-Küçük
Son yazan Mine-Küçük
 
Started by Mine-Küçük, 16.04.16, 01:56
0 cevap var
33 gösterim
0 Beğeni
Son Mesaj Mine-Küçük
Son yazan Mine-Küçük
 
Started by Mine-Küçük, 16.04.16, 01:51
0 cevap var
38 gösterim
0 Beğeni
Son Mesaj Mine-Küçük
Son yazan Mine-Küçük
 

Baglanti Reklami

Kapat

Baglanti reklami mobil

Kapat

Çevrimiçi Kullanıcılar

Kapat

şu an 180 kullanıcı çevrimiçidir. Bunlardan 0 üye 180 ziyaretçidir.

Online Rekorumuz: 1.920 Üye ile 23.10.14 Tarihinde Saat 19:08 Gerçekleşmiştir.

İstatistikleri

Kapat

Topics: 2.556   Posts: 2.797   Members: 10.996   Aktif Üyeler: 14
Son kayıt olan üyemiz ilknurilknur hoş geldiniz

Bugün doğan üyelerimize sağlık, mutluluk ve esenlik dolu uzun bir yaşam dileriz...

Kapat

En Aktif Kullanıcılar

Kapat

There are no top active users.
Hazırlanıyor...
X