Duygularin öğrenmekle ne ilgisi var?

Kapat

Konu Oncesi Reklam

Kapat
X
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Sil
new posts

  • Duygularin öğrenmekle ne ilgisi var?

    DUYGULARIN ÖĞRENMEKLE NE İLGİSİ VAR?
    Anne-babalar ve öğretmenler, çocukların nasıl öğrendiğini düşündüklerinde genellikle öğrenme eyleminin entelektüel yönleri akıllarına gelir. Ama Sidney D’Mello bu düşünceyi değiştirmek istiyor. Notre DameÜniversitesi psikologlarından D’Mello, uzun yıllardır duyguların öğrenmedeki rolünü araştırıyor. D’Mello yaptığı çalışmaların ardından karmaşık öğrenmenin neredeyse kaçınılmaz olarak “duygularla yüklü bir deneyim” olduğu sonucuna ulaştı.
    Learning and Instruction dergisinde yayınlanan makalesinde D’Mello, öğrenme deneyleri sırasında katılımcı öğrencilerin zamanın sadece 4’te 1’inde nötr bir durumda kalabildiklerini belirtti. Kalan diğer zamanda ise öğrenciler çok sayıda farklı duygu yaşıyorlardı: Şaşkınlık, sevinç, kendini tamamen verme, kafa karışıklığı, sıkıntı,hayal kırıklığı…
    D’Mello tarafından ortaya atılan ve düşünülenin tam tersi olan diğer bir iddia ise negatif duyguların bile öğrenmede verimli bir rol oynadığı. D’Mello ve ekibi yaptıkları son çalışmada kafa karışıklığının öğrenme üzerindeki etkilerini inceledi. Araştırmacılar katılımcılardan, çeşitli bilimsel araştırmalar üzerinde tartışan iki anime karakterin olduğu bir bilgisayar programı ile etkileşime geçmelerini istedi. Karakterler zaman zaman birbirileriyle karşıt görüşte olurken, bazen de çelişkili ya da yanlış bilgiler verdiler. Ardından öğrencilerden hangi karakterin fikrinin doğru olduğuna dair bir karar vermeleri istendi. Çalışma sırasında kendini kafası karışmış hisseden katılımcılar, çalışma sonrasında kendilerine yapılan testten daha yüksek puan alanlar oldu. Aynı kişilere yeni bilimsel çalışmalar sunulduğunda, çalışmaların mantıksal hatalarını fark etme konusunda da diğerlerinden daha iyi oldukları görüldü.
    D’Mello’ya göre kafa karışıklığı, “bilişsel bir dengesizlik durumu”. Bize bir anlam ifade etmeyen bilgiyle karşı karşıya geldiğimizde, zihinsel olarak dengemiz bozuluyor. Bu huzursuzluk veren duygu, dengemizi tekrar sağlamak için bizi derin düşünme konusunda motive ediyor. Bu da problem çözme ve derin öğrenme ile sonuçlanıyor. D’Mello’ya göre odaklanan öğrenciler sürekli olarak “kafa karışıklığı ve kavrama arasında gidip gelen iki aşamalı bir durum” yaşıyor. Tereddüt ve anlama arasında bir ileri bir geri… İşte karmaşık şeyleri öğrenme böyle gerçekleşiyor.
    “İşin aslı, kafa karışıklığını deneyimlemeden derin öğrenmenin gerçekleşmesi belki de hiç mümkün değil” diyor diğer bir araştırmacı Kurt VanLehn. Van Lehn’in çalışmasına katılan öğrenciler, entelektüel bir “çıkmaza” girmeden ve onun üstesinden gelmeden fizik konularını öğrenmeyi başaramadılar.
    Harvard Üniversitesi fizikçilerinden Eric Mazur tarafından yönetilen bir başka çalışma ise fen dersinde bir deneyi gözlemleyen öğrencilerin ilgili konuyu, deneyin sonuçlarını kendilerinden önceden tahmin etmeleri istendiği zamanki kadar iyi öğrenemediklerini ortaya çıkardı. Tahminlerinin yanlış olduğu ortaya çıktığında, bunun sonucu olarak ortaya çıkan kafa karışıklığı konuyu daha derinden düşünmeleri konusunda onları motive etti. Ve sonuçta daha çok şey öğrendiler.
    “Kafa karışıklığı bu kadar önemli bir duygu” diyor D’Mello. Anne-babaların ve öğretmenlerin, çocukların bu duyguyu önlemeye çalışmalarına yardım etmemeleri gerektiğini düşünüyor. Hatta kasıtlı olarak öğrencilerde kafa karışıklığına neden olmaları gerektiğini söylüyor. D’Mello’nun bahsettiği şey; “çıkmazların” çözülemediği, öğrencinin tıkanıp kaldığı, görünen hiçbir planın olmadığı ve önemli hedeflerin önünün tıkalı olduğu “umutsuz bir kafa karışıklığı” değil elbette. Hedef daha çok “üretken kafa karışıklığı” olmalı. Bunun için, öğrencinin kafa karışıklığından çıkmasının yolunun ancak odaklanarak düşünme ve problem çözme, onun için gerekli bilgileri sağlama ve uygun durumlarda stratejiler önerme ve oluşabilecek negatif duygularla baş etmesine yardımcı olmakla mümkün olduğunu görmesini sağlamak gerekiyor.
    Kafa karışıklığından bir süre sonra öğrenciler çok farklı bir duygu yaşayacaklardır: Sevinç, gurur ve D’Mello’nun “evreka” dediği duygu.

    Kaynak: http://blogs.kqed.org/mindshift/2012...with-learning/

Ilk Konu Sonrasi Reklam Mobil

Kapat

Ilk Konu Sonrasi Reklam

Kapat

Benzer Konular

Kapat

Konular İstatistik Son Mesaj
Started by Mine-Küçük, 16.04.16, 07:48
0 cevap var
61 gösterim
0 Beğeni
Son Mesaj Mine-Küçük
Son yazan Mine-Küçük
 
Started by Mine-Küçük, 16.04.16, 02:37
0 cevap var
51 gösterim
0 Beğeni
Son Mesaj Mine-Küçük
Son yazan Mine-Küçük
 
Started by Mine-Küçük, 16.04.16, 02:14
0 cevap var
58 gösterim
0 Beğeni
Son Mesaj Mine-Küçük
Son yazan Mine-Küçük
 
Started by Mine-Küçük, 16.04.16, 01:56
0 cevap var
33 gösterim
0 Beğeni
Son Mesaj Mine-Küçük
Son yazan Mine-Küçük
 
Started by Mine-Küçük, 16.04.16, 01:51
0 cevap var
38 gösterim
0 Beğeni
Son Mesaj Mine-Küçük
Son yazan Mine-Küçük
 

Baglanti Reklami

Kapat

Baglanti reklami mobil

Kapat

Çevrimiçi Kullanıcılar

Kapat

şu an 181 kullanıcı çevrimiçidir. Bunlardan 0 üye 181 ziyaretçidir.

Online Rekorumuz: 1.920 Üye ile 23.10.14 Tarihinde Saat 19:08 Gerçekleşmiştir.

İstatistikleri

Kapat

Topics: 2.556   Posts: 2.797   Members: 10.996   Aktif Üyeler: 14
Son kayıt olan üyemiz ilknurilknur hoş geldiniz

Bugün doğan üyelerimize sağlık, mutluluk ve esenlik dolu uzun bir yaşam dileriz...

Kapat

En Aktif Kullanıcılar

Kapat

There are no top active users.
Hazırlanıyor...
X