Mayıs Ayı 2.Hafta Müzik Ders Planı

Kapat

Konu Oncesi Reklam

Kapat
X
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Sil
new posts

  • Mayıs Ayı 2.Hafta Müzik Ders Planı

    Okul Öncesi Yaz Tatil Kitabı
    OKUL ÖNCESİ
    MÜZİK EĞİTİMİ ETKİNLİK PLANI
    11/05/2016 MAYIS AYI MÜZİK DERS PLANI
    (ORMANDAKİ KÜÇÜK TAVŞAN)
    Etkinlik Çeşidi: Bütünleştirilmiş büyük gurup etkinliği
    Yaş Gurubu: 36-48 48-60 Ay Not: Etkinlikler gurbun yeterlilikleri doğrultusunda küçük guruba uygulanabilir.
    KAZANIM VE GÖSTERGELER
    BİLİŞSEL GELİŞİM:
    Kazanım 4. Nesneleri sayar.
    Göstergeleri: İleriye/geriye doğru birer birer ritmik sayar. Belirtilen sayı kadar
    nesneyi gösterir. Saydığı nesnelerin kaç tane olduğunu söyler. Sıra bildiren sayıyı söyler. 10’a kadar olan sayılar içerisinde bir sayıdan önce ve sonra gelen sayıyı söyler.
    Kazanım 19. Problem durumlarına çözüm üretir.
    Göstergeleri: Problemi söyler. Probleme çeşitli çözüm yolları
    önerir. Çözüm yollarından birini seçer. Seçtiği çözüm yolunun gerekçesini söyler. Seçtiği çözüm yolunu dener.Çözüme ulaşamadığı zaman yeni bir çözüm yolu seçer. Probleme yaratıcı çözüm yolları önerir.
    DİL GELİŞİMİ:
    Kazanım 2. Sesini uygun kullanır.
    Göstergeleri: Konuşurken/şarkı söylerken nefesini doğru kullanır. Konuşurken/şarkı söylerken sesinin tonunu, hızını ve şiddetini ayarlar.
    Kazanım 5. Dili iletişim amacıyla kullanır.
    Göstergeleri: Konuşma sırasında göz teması kurar. Jest ve mimikleri anlar.
    Konuşurken jest ve mimiklerini kullanır. Konuşmayı başlatır. Konuşmayı sürdürür. Konuşmayı sonlandırır.Konuşmalarında nezaket sözcükleri kullanır.Sohbete katılır. Konuşmak için sırasını bekler. Duygu, düşünce vehayallerini söyler. Duygu ve düşüncelerinin nedenlerini söyler.
    Kazanım 7. Dinlediklerinin/izlediklerinin anlamını kavrar.
    Göstergeleri: Sözel yönergeleri yerine getirir.Dinlediklerini/izlediklerini açıklar. Dinledikleri/izledikleri hakkında yorum yapar.
    Kazanım 8. Dinlediklerini/izlediklerini çeşitli yollarla ifade eder.
    Göstergeleri: Dinledikleri/izledikleri ile ilgili sorular sorar. Dinledikleri/izledikleri ile ilgili sorulara cevap verir. Dinlediklerini/izlediklerini başkalarına anlatır. Dinlediklerini/izlediklerini resim, müzik, drama, şiir, öykü gibi çeşitli yollarla sergiler.
    Kazanım 10. Görsel materyalleri okur.
    Göstergeleri: Görsel materyalleri inceler. Görsel materyalleri açıklar.Görsel materyallerle ilgili sorular sorar. Görsel materyallerle ilgili sorulara cevap verir. Görsel materyalleri kullanarak olay, öykü gibi kompozisyonlar oluşturur.
    SOSYAL-DUYGUSAL GELİŞİM:
    Kazanım 5. Bir olay veya durumla ilgili olumlu/olumsuz duygularını uygun yollarla gösterir.
    Göstergeleri: Olumlu/olumsuz duygularını sözel ifadeler kullanarak açıklar. Olumsuz duygularını olumlu davranışlarla gösterir.
    Kazanım 14. Sanat eserlerinin değerini fark eder.
    Göstergeleri: Sanat eserlerinde gördüklerini ve işittiklerini söyler. Sanat eserleri ile ilgili duygularını açıklar. Sanat eserlerinin korunmasına özen gösterir.
    PSİKOMOTOR GELİŞİM:
    Kazanım 1. Yer değiştirme hareketleri yapar.
    Göstergeleri: Isınma ve soğuma hareketlerini bir rehbereşliğinde yapar. Yönergeler doğrultusunda yürür. Yönergeler doğrultusunda koşar. Belli bir yükseklikten atlar.Belli bir yüksekliğe zıplar. Belli bir yüksekliğe tırmanır.

    Tırmanılan yükseklikten iner. Engelin üzerinden atlar.Koşarak bir engel üzerinden atlar. Çift ayak sıçrayarak belirli mesafe ilerler. Tek ayak sıçrayarak belirli mesafe ilerler. Belirlenen mesafede yuvarlanır. Belirli bir mesafeyi sürünerek gider. Belirlenen noktadan çift ayaklaileriye doğru atlar. Kayma adımı yaparak belirli mesafede ilerler. Galop yaparak belirli mesafede ilerler. Sekerekbelirli mesafede ilerler.
    Kazanım 2. Denge hareketleri yapar.
    Göstergeleri: Ağırlığını bir noktadan diğerine aktarır. Atlama, konma,başlama, durma ile ilgili denge hareketlerini yapar. Tek ayak üzerinde durur. Tek ayak üzerinde sıçrar. Bireysel ve eşli olarak denge hareketleri yapar. Çizgi üzerinde yönergeler doğrultusunda yürür. Denge tahtası üzerinde yönergeler doğrultusunda yürür.
    Kazanım 5. Müzik ve ritim eşliğinde hareket eder.
    Göstergeleri: Bedenini, nesneleri ve vurmalı çalgıları kullanarak ritim çalışması yapar. Basit dans adımlarını yapar. Müzik ve ritim eşliğinde dans eder. Müzik ve ritim eşliğinde çeşitli hareketleri ardı ardına yapar.

    ÖĞRENME SÜRECİ
    Öğretmen çocuklara: bu hafta ‘’ANNELER GÜNܒ’ bizde annesinin sözünü dinlemeyip yolunu kaybeden ormandaki küçük tavşan etkinliğini uygulayacağız diyerek etkinliği çocuklara anlatır.Şimdi hepimiz ormanda yaşayan küçük tavşanlar olacağız der ,etkinliğe uygun bir müzik açılır ,tavşan yürüyüşleri öğretmenin yönergeleri ile hızlı-yavaş atlayarak- zıplayarak ISINMA ÇALIŞMASI olarak uygulanır. Evet çocuklar bu sevimli tavşan ormanda dolaşırken farkında olmadan annesinden ayrılmış karşısına bir kurt çıkmış tavşan hemen pıtır pıtır bir ağaca tırmanmış korkudan deriin derin nefes alıp vermeye başlamış NEFES AÇMA ÇALIŞMASI kurt gittikten sonra ağaçtan inmiş ,birde bakmış miss gibi havuç kokusu geliyor havuçları koklamış turuncu taze havuçları kıtır kıtır yemeye başlamış. Neşeyle annesine bakmış birde ne görsün annesi yook ,korkudan önce sessiz sonra çığlık atarak ağlamaya başlamış.Onun sesini duyan diğer tavşanlar yanına gelerek annesini bulmasına yardım etmişler.Sevinçten önce sessiz sonra sesli alkışlamışlar.
    SES AÇMA ÇALIŞMASI: Kırt kırt kırt kırt kırt havuç yeme öyünmeleri ile ses açma çalışması tamamlanır.

    RİTİM ÇALIŞMASI: Ben bir küçük tavşanım ritim aletleri kullanılarak uygulanır.
    SOLFEJ ÇALIŞMASI: Merdiven notalar çalışması enstruman eşliğinde uygulanır.
    MÜZİKLİ DRAMATİZASYON: Ben bir küçük tavşanım çalışması müzik eşliğinde isteğe göre uygulanır.
    AYIN BESTECİSİ: Türk Beşlerinden Ulvi Cemal Erkin görsellerle tanıtılır.
    AYIN ENSTRUMANI: Cümbüş görsellerle tanıtılır.
    HAFTANIN ŞARKISI :Annem önce öğretmen tarafından çalınır söylenir daha sonra gurup olarak söylenir,solo söylemek isteyen çocuklara solo çalışması yaptırılır.

    HAFTANIN ŞARKISI
    ANNEM
    Küçücükken başucumda bana ninni söylerdin,
    Sabahları uyanınca beni okşar severdin.
    Benim annem güzel annem beni al kollarına
    Kucağında okşa beni ninniler söyle bana.

    (RİTİM ÇALIŞMASI)
    BEN BİR KÜÇÜK TAVŞANIM
    Ben bir küçük tavşanım (eller birbirine vurulur) (tef)
    Çayırlarda gezerim (eller birbirine sürülür) (zımpara bloklar)
    Karnım acıkınca (eller karına vurulur) (davul)
    Havuçları çok yerim (lok lok lok ağız ile ses çıkarılır) (kastanyet)
    Yaramaz kurt baksana, avcı geliyor kaçsana (eller dizlere vurulur)(tef)


    MATERYALLER: Ritim aletleri ve görseller.
    SÖZCÜKLER: Cümbüş.
    KAVRAMLAR:
    RENK: Turuncu
    YÖN/MEKANDA KONUM: Ön-arka ileri-geri sağ-sol
    DUYU:Sesli-sessiz.
    DUYGU: Mutlu , korkmuş.
    ZIT : Aç-tok.
    AİLE KATILIMI :Anneler günü ile ilgili boyama çalışması ev ödevi olarak verilir.
    UYARLAMA: Sınıfında RAM’dan raporlu özel eğitim öğrencisi olanlar varsa etkinlik çocuğun engel durumuna göre düzenlenir.

    DEĞERLENDİRME:
    *Sesli- sessiz çığlık atmak nasıl bir duygu?
    *Sesli- sessiz alkışlamak nasıl bir duygu?
    *Daha önce cümbüş müzik aleti gördünüzmü,sesini dinledinizmi?
    *Küçük tavşanın yerinde olmak istermiydiniz?


Ilk Konu Sonrasi Reklam Mobil

Kapat

Ilk Konu Sonrasi Reklam

Kapat

Benzer Konular

Kapat

Konular İstatistik Son Mesaj
Started by okuladmin, 25.09.17, 07:29
0 cevap var
2.074 gösterim
0 Beğeni
Son Mesaj okuladmin
Son yazan okuladmin
 
Started by Sermin, 01.05.16, 19:41
0 cevap var
222 gösterim
0 Beğeni
Son Mesaj Sermin
Son yazan Sermin
 
Started by Sermin, 01.05.16, 19:39
0 cevap var
138 gösterim
0 Beğeni
Son Mesaj Sermin
Son yazan Sermin
 
Started by Sermin, 01.05.16, 19:37
0 cevap var
139 gösterim
0 Beğeni
Son Mesaj Sermin
Son yazan Sermin
 
Started by Sermin, 01.05.16, 19:34
0 cevap var
170 gösterim
0 Beğeni
Son Mesaj Sermin
Son yazan Sermin
 

Baglanti Reklami

Kapat

Baglanti reklami mobil

Kapat

Çevrimiçi Kullanıcılar

Kapat

şu an 219 kullanıcı çevrimiçidir. Bunlardan 0 üye 219 ziyaretçidir.

Online Rekorumuz: 4.645 Üye ile 15.10.18 Tarihinde Saat 18:28 Gerçekleşmiştir.

İstatistikleri

Kapat

Topics: 2.555   Posts: 2.795   Members: 11.094   Aktif Üyeler: 16
Son kayıt olan üyemiz Aysnrkrkc123456 hoş geldiniz

Bugün doğan üyelerimize sağlık, mutluluk ve esenlik dolu uzun bir yaşam dileriz...

Kapat

En Aktif Kullanıcılar

Kapat

There are no top active users.
Hazırlanıyor...
X