Mayıs Ayı 4.Hafta Müzik Ders Planı

Kapat

Konu Oncesi Reklam

Kapat
X
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Sil
new posts

  • Mayıs Ayı 4.Hafta Müzik Ders Planı

    OKUL ÖNCESİ
    MÜZİK EĞİTİMİ ETKİNLİK PLANI
    25/05/2016 MAYIS AYI MÜZİK DERS PLANI
    (PARKTAYIZ)
    Etkinlik Çeşidi: Bütünleştirilmiş büyük gurup etkinliği
    Yaş Gurubu: 36-48 48-60 Ay Not: Etkinlikler gurubun yeterlilikleri doğrultusunda küçük guruplara uygulanabilir.
    KAZANIM VE GÖSTERGELER
    BİLİŞSEL GELİŞİM:
    Kazanım 1. Nesne/durum/olaya dikkatini verir.
    Göstergeleri: Dikkat edilmesi gereken nesne/durum olaya odaklanır. Dikkatini çeken nesne/durum/olaya yönelik sorular sorar. Dikkatini çeken nesne/durum/olayı ayrıntılarıyla açıklar.
    Kazanım 5. Nesne veya varlıkları gözlemler.
    Göstergeleri: Nesne/varlığın adını, rengini, şeklini, büyüklüğünü, uzunluğunu, dokusunu, sesini, kokusunu, yapıldığı malzemeyi, tadını, miktarını ve kullanım amaçlarını söyler.
    Kazanım 10. Mekânda konumla ilgili yönergeleri uygular.
    Göstergeleri: Nesnenin mekândaki konumunu söyler.Yönergeye uygun olarak nesneyi doğru yere yerleştirir. Mekânda konum alır. Harita ve krokiyi kullanır.
    DİL GELİŞİMİ:
    Kazanım 1. Sesleri ayırt eder.
    Göstergeleri: Sesin geldiği yönü söyler. Sesin kaynağının ne olduğunu söyler.Sesin özelliğini söyler. Sesler arasındaki benzerlik ve farklılıkları söyler. Verilen sese benzer sesler çıkarır.
    Kazanım 2. Sesini uygun kullanır.
    Göstergeleri: Konuşurken/şarkı söylerken nefesini doğru kullanır. Konuşurken/şarkı söylerken sesinin tonunu, hızını ve şiddetini ayarlar.
    Kazanım 4. Konuşurken dil bilgisi yapılarını kullanır.
    Göstergeleri: Cümle kurarken isim, fiil, sıfat, bağlaç, çoğul ifadeler, zarf, zamir, edat, isim durumları ve olumsuzluk yapılarını kullanır.
    Kazanım 5. Dili iletişim amacıyla kullanır.
    Göstergeleri: Konuşma sırasında göz teması kurar. Jest ve mimikleri anlar. Konuşurken jest ve mimiklerini kullanır. Konuşmayı başlatır. Konuşmayı sürdürür. Konuşmayı sonlandırır.Konuşmalarında nezaket sözcükleri kullanır. Sohbete katılır. Konuşmak için sırasını bekler. Duygu, düşünce ve hayallerini söyler. Duygu ve düşüncelerinin nedenlerini söyler.
    Kazanım 8. Dinlediklerini/izlediklerini çeşitli yollarla ifade eder.
    Göstergeleri: Dinledikleri/izledikleri ile ilgili sorular sorar. Dinledikleri/izledikleri ile ilgili sorulara cevap verir. Dinlediklerini/izlediklerini başkalarına anlatır. Dinlediklerini/izlediklerini resim, müzik, drama, şiir, öykü gibi çeşitli yollarla sergiler.

    SOSYAL-DUYGUSAL GELİŞİM:
    Kazanım 12. Değişik ortamlardaki kurallara uyar.
    Göstergeleri: Değişik ortamlardaki kuralların belirlenmesinde düşüncesini söyler. Kuralların gerekli olduğunu söyler. İstekleri ile kurallar çeliştiğinde kurallara uygun davranır. Nezaket kurallarına uyar.
    Açıklamaları: Çocuklar farklı ortamlarda var olan kurallara uyarken zaman zaman da farklı ortamlardaki kuralların belirlemesinde görev alır. Çocukların kurallarını kendilerinin belirleyebileceği yerler; sınıf, ev, sokak gibi farklı ortamlardır.Kurallar belirlenirken çocukların görüşleri alınmalı, çocuklarla beraber karar verilmesine dikkat edilmelidir. Sınıfta öğretmen ve çocuklar kuralları beraber koyarsa, çocuklar kuralların neden konulduğunu anlar ve kurallara isteyerek uyarlar.
    Kazanım 13. Estetik değerleri korur.
    Göstergeleri: Çevresinde gördüğü güzel ve rahatsız edici durumları söyler. Çevresini farklı biçimlerde düzenler. Çevredeki güzelliklere değer verir.
    PSİKOMOTOR GELİŞİM:
    Kazanım 1. Yer değiştirme hareketleri yapar.
    Göstergeleri: Isınma ve soğuma hareketlerini bir rehber eşliğinde yapar. Yönergeler doğrultusunda yürür. Yönergeler doğrultusunda koşar. Belli bir yükseklikten atlar.Belli bir yüksekliğe zıplar. Belli bir yüksekliğe tırmanır. Tırmanılan yükseklikten iner. Engelin üzerinden atlar.Koşarak bir engel üzerinden atlar. Çift ayak sıçrayarak belirli mesafe ilerler. Tek ayak sıçrayarak belirli mesafe ilerler. Belirlenen mesafede yuvarlanır. Belirli bir mesafeyi sürünerek gider. Belirlenen noktadan çift ayakla ileriye doğru atlar. Kayma adımı yaparak belirli mesafede ilerler. Galop yaparak belirli mesafede ilerler. Sekerek belirli mesafede ilerler.
    Kazanım 2. Denge hareketleri yapar.
    Göstergeleri: Ağırlığını bir noktadan diğerine aktarır. Atlama, konma,başlama, durma ile ilgili denge hareketlerini yapar. Tek ayak üzerinde durur. Tek ayak üzerinde sıçrar. Bireysel ve eşli olarak denge hareketleri yapar. Çizgi üzerinde yönergeler doğrultusunda yürür. Denge tahtası üzerinde yönergeler doğrultusunda yürür.
    Kazanım 5. Müzik ve ritim eşliğinde hareket eder.
    Göstergeleri: Bedenini, nesneleri ve vurmalı çalgıları kullanarak ritim çalışması yapar. Basit dans adımlarını yapar. Müzik ve ritim eşliğinde dans eder. Müzik ve ritim eşliğinde çeşitli hareketleri ardı ardına yapar.
    ÖZBAKIM BECERİLERİ:
    Kazanım 1. Bedeniyle ilgili temizlik kurallarını uygular.
    Göstergeleri: Saçını tarar, dişini fırçalar; elini, yüzünüyıkar, tuvalet gereksinimine yönelik işleri yapar.
    Kazanım 5. Dinlenmenin önemini açıklar.
    Göstergeleri: Kendisini dinlendiren etkinliklerin neler olduğunu söyler.Dinlendirici etkinliklere katılır. Dinlenmediğinde ortaya çıkabilecek sonuçları söyler.
    ÖĞRENME SÜRECİ
    Öğretmen sınıfa gelir ,artık havaların ısınmaya başladığını ve yaz mevsiminin geldiğini söyler bugünkü etkinliğimizde parka gideceğiz der.parkta ISINMA ÇALIŞMALARI yapacağız diyerek etkinlik uygulamasına geçilir.
    Evet şimdi çok güzel yemyeşil bir çocuk parkındayız önce biraz vücudumuzu ısıtalım havayı koklayalım mis gibi bahar havası var NEFES AÇMA ÇALIŞMASI uygulanır ,sonra parkta bulunan salıncağa ,tahteravalliye binelim ip atlayalım eğlenelim der,Tefe bir kere vurfuğumda hafif hafif hareket ediyoruz ,iki kere vurduğumda hızlanıyoruz üç kez vurduğumda zıplıyoruz.Tefin ritmine göre zıplıyoruz RİTİM ÇALIŞMASI tamamlanır.
    Şimdi salıncaklara binelim öne ve arkaya sallanıyoruz, tahteravalliye binelim 2 li eş olalım bir yukarı bir aşağı eğilip kalkalım, en tepeye parmak ucuna hadi bakalım, parktaki çocuklar neşeyle gülüyor bizde onlara katılalım SES AÇMA ÇALIŞMASI hah hah hah hah uygulanır.Son olarak elle yıkanır.
    HAFTANIN ŞARKISI’na geçilir. Yaz meyvesi Karpuz şarksısı önce öğretmen tarafından çalınır söylenir,sonra gurup olarak söylenir.
    MÜZİKLİ DRAMATİZASYON: Bay mikrop dramatize edilir.
    AYIN BESTECİSİ: Türk Beşlerinden Necil Kazım Akses.
    AYIN ENSTRUMANI: Cümbüş.


    HAFTANIN ŞARKISI
    (KARPUZ)
    Karpuz karpuz gel karpuz
    Tarlalarda ol karpuz
    Tarlalarda olunca
    Manavada gel karpuz
    Manavdan satılınca
    Soframıza gel karpuz
    Midemize gir karpuz.
    Söz: Sermin VAROL
    Müzik: Özkan ÇAVUŞOĞL

    SÖZCÜKLER: Tahteravalli.
    KAVRAMLAR:
    RENK:Kırmızı ,yeşil
    YÖN/MEKANDA KONUM:Alçak-yüksek yukarı- aşağı
    SAYI: 1 ile 20 arası sayılar
    DUYU: Tatlı-tuzlu sıcak-soğuk-ılık
    DUYGU: Mutlu
    UYARLAMA: Sınıfında RAM’dan raporlu özel eğitim öğrencisi olanlar varsa etkinlik çocuğun engel durumuna göre düzenlenir.
    DEĞERLENDİRME:
    *Park etkinliğimiz ilgini çektimi en çok nerede eğlendiniz?
    *Karpuz nasıl bir meyvedir?
    *Dramatize etkinliğini beğendinizmi?

Ilk Konu Sonrasi Reklam Mobil

Kapat

Ilk Konu Sonrasi Reklam

Kapat

Benzer Konular

Kapat

Konular İstatistik Son Mesaj
Started by Sermin, 01.05.16, 19:41
0 cevap var
96 gösterim
0 Beğeni
Son Mesaj Sermin
Son yazan Sermin
 
Started by Sermin, 01.05.16, 19:39
0 cevap var
56 gösterim
0 Beğeni
Son Mesaj Sermin
Son yazan Sermin
 
Started by Sermin, 01.05.16, 19:37
0 cevap var
77 gösterim
0 Beğeni
Son Mesaj Sermin
Son yazan Sermin
 
Started by Sermin, 01.05.16, 19:34
0 cevap var
90 gösterim
0 Beğeni
Son Mesaj Sermin
Son yazan Sermin
 
Started by Sermin, 02.04.16, 16:08
0 cevap var
122 gösterim
0 Beğeni
Son Mesaj Sermin
Son yazan Sermin
 

Baglanti Reklami

Kapat

Baglanti reklami mobil

Kapat

Çevrimiçi Kullanıcılar

Kapat

şu an 262 kullanıcı çevrimiçidir. Bunlardan 0 üye 262 ziyaretçidir.

Online Rekorumuz: 1.920 Üye ile 23.10.14 Tarihinde Saat 19:08 Gerçekleşmiştir.

İstatistikleri

Kapat

Topics: 2.549   Posts: 2.786   Members: 10.925   Aktif Üyeler: 11
Son kayıt olan üyemiz tuanna nergiz hoş geldiniz

Bugün doğan üyelerimize sağlık, mutluluk ve esenlik dolu uzun bir yaşam dileriz...

Kapat

En Aktif Kullanıcılar

Kapat

There are no top active users.
Hazırlanıyor...
X