Toplam 1 adet sonuçtan sayfa başı 1 ile 1 arası kadar sonuç gösteriliyor

Konu: Ses Dinleme, Ses Ayırt etme ve Ses Üretme Çalışmaları

  1. #1
    Üyelik tarihi
    21.Aralık.2013
    Mesajlar
    178
    Tecrübe Puanı
    1

    Ses Dinleme, Ses Ayırt etme ve Ses Üretme Çalışmaları



    SES DİNLEME, SES AYIRT ETME, SES ÜRETME ÇALIŞMALARI

    Bu tür çalışmalar çocukların çevrelerini daha bilinçli bir şekilde dinlemesine, duyduğu seslere dikkatini yoğunlaştırmasına, sesleri tanıyıp tekrarlamasına, tanımlamasına yardımcı olacaktır.

    Doğada bulunan nesnelerin değişik sesleri olduğunu kavratmak, sesler arasındaki farklılıkları ayırabilmelerini sağlamak için çocuklara bazı alıştırmalar yaptırmak gerekir. Ses çalışmalarında; seslerin kaynaklarını bularak eşleştirebilme, sesin nereden geldiğini ayırt edebilme, sesin şiddetini, başka bir deyişle yüksek ses ve alçak sesi kavrayabilme faaliyetlerine yer verilmelidir.
    Ses dinleme çalışmalarında çocuklara dinletilen seslerin kime veya neye ait olduğunu söylemesi,dinledikleri sesleri gösterilen resimlerle eşleştirmeleri istenir.Dinletilen sesler hayvan,taşıt, arkadaşlarının sesleri, müzik aletlerinin sesleri vb. olabilir.
    Bu çalışmalar sırasında yapılan denemelerde çevrede bulunan çeşitli eşyalar ve araç-gereç kullanılabilir. Örneğin cam sesi, tahta sesi, kağıt, su, sesleri, teneke sesleri kullanılabilir. Öğretmen bu gibi nesnelere vurarak veya nesneleri birbirine sürterek çeşitli sesler çıkartır. Daha sonra çocuklarla birlikte bu tür çalışmalar tekrar edilir. Bu tür çalışmalar oyun şeklinde de öğrencilere uygulatılabilir. Örneğin, sınıftan seçilen bir çocuğun gözleri kapatılır. Sınıfta bulunan flüt çalınabilir veya iki adet tahta birbirine vurularak ses çıkartılabilir. Bu çıkarılan sesin neye ait olduğu çocuğa sorulur. Bu etkinlikteki amaç; çocuğun sesleri dinleyerek ayırıp ayıramadığını saptamaktır. Yine ses ayırma çalışmalarında, Ritim araçlarının da farklı sesler çıkardıklarını göstermek ve öğretmek amacıyla çeşitli etkinlikler yaptırılabilir. Ritim araçları çocukların ellerine verilerek nasıl ses çıkardıkları uygulamalı olarak gösterilebilir. Erken çocukluk eğitimi kurumlarında çocuklara müzik eğitiminde ses dinleme, ses ayırt etme, ses üretme çalışmaları yaptırılarak taklit etme yetenekleri geliştirilebilir. Bir başka ses dinleme çalışması da seslerin geldiği yönün tahmin edilmesi çalışmasıdır.Sesin arkadan mı,önden mi,sağdan mı, soldan mı geldiğini tahmin ederler.Sesin şiddetini yani alçak mı yüksek mi olduğunu kavrama çalışmaları da ses dinleme çalışmalarındandır. Ses dinleme çalışması olarak kendi seslerini kasetten dinletme,efekt ses dinletme,klasik müzik dinletme gibi çalışmalar da yaptırılabilir.
    Kendi seslerini dinletme çalışmaları için öğretmen sınıf içi etkinlikler sırasında çocukların seslerini kaydedebilir.Kaydetme işini çocuklara hissettirmeden yapmalıdır. Daha sonra ses dinletme çalışmalarında kullanabilir.

    Efekt dinletme çalışmaları ise klavyelerde bulunan efekt seslerle, CD’ye alınmış insan,hayvan,çeşitli enstrüman vb. seslerle yapılabilir.Sesler çocuklara tek tek dinletilir ve seslerin ne olduğu,neye ait olduğu sorulur.Çocuğun dinlediği sesi doğru olarak tanımlası gerekmez.Önemli olan sese dikkatini vermesi,dinlemesi,anlamaya çalışmasıdır.

  2. Beğeni şermin Bu konuyu beğendi

Konu Bilgileri

Bu Konuya Gözatan Kullanıcılar

Şu anda 1 kullanıcı bu konuyu görüntülüyor. (0 kayıtlı ve 1 misafir)

Bu Konu için Etiketler