Bil Bakalım Hangi Top?

Kapat

Konu Oncesi Reklam

Kapat
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Sil
new posts

  • Bil Bakalım Hangi Top?

    BİL BAKALIM HANGİ TOP?

    Etkinlik Çeşidi : Hareket ve Matematik (Bütünleştirilmiş Büyük Grup Etkinliği)
    Yaş Grubu (Ay) :
    KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ

    Motor gelişim
    Kazanım 3. Nesne kontrolü gerektiren hareketleri yapar.
    Göstergeleri: Küçük top ile omuz üzerinden atış yapar. Atılan topu elleri ile tutar. Koşarak duran topa ayakla vurur. Raket/sopa ile sabit topa vurur. Farklı boyut ve ağırlıktaki nesneleri hedefe atar.
    Sosyal ve Duygusal Gelişim
    Kazanım 12. Değişik ortamlardaki kurallara uyar.
    Göstergeleri: Değişik ortamlardaki kuralların belirlenmesinde düşüncesini söyler.
    Bilişsel Gelişim
    Kazanım 1. Nesne/durum/olaya dikkatini verir.
    Göstergeleri: Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır.
    Kazanım 2.Nesne/durum/olayla ilgili tahminde bulunur.
    Göstergeleri: Nesne/durum/olayın ipuçlarını söyler. İpuçlarını birleştirerek tahminini açıklar. Tahmini ile durumu karşılaştırır.
    Kazanım 5. Nesne ya da varlıkları gözlemler.
    Göstergeleri: Nesne/varlığın rengini, büyüklüğünü, dokusunu, yapıldığı malzemeyi ve kullanım amaçlarını söyler.
    Kazanım 6. Nesne ya da varlıkları özelliklerine göre eşleştirir.
    Göstergeleri: Nesne/varlıkları birebir eşleştirir. Nesne/varlıkları kullanım amaçlarına göre ayırt eder, eşleştirir.
    Kazanım 9. Nesne ya da varlıkları özelliklerine göre sıralar.
    Göstergeleri: Nesne/varlıkları büyüklüklerine, ağırlıklarına göre sıralar.
    Kazanım 17. Neden-sonuç ilişkisi kurar.
    Göstergeleri: Bir olayın olası nedenlerini söyler. Bir olayın olası sonuçlarını söyler.

    ÖĞRENME SÜRECİ
    Tüm ailelerden gelen toplarla öğretmenin eklediği farklı özelliklerdeki spor branşlarına ait (masa tenisi, basketbol, voleybol, futbol, tenis, badminton vb.), sesli, zilli, ışıklı, sünger, plastik, havası inmiş, patlamış toplar çuvalın içinde sınıfa getirilir. Çocuklardan çuvalın içinde ne olduğunu önce gözleyerek, sonra çuvala dokunarak tahminde bulunmaları istenir. Tahminler üzerine konuşulduktan sonra çocukların ortak kararı ile belirlenen yöntemle çuvalın içindekiler açığa çıkarılır. Öğretmen önceden hazırladığı spor branşlarına ait futbol kalesi, basketbol potası, voleybol filesi, tenis raketi, pinpon masası gibi fotoğrafların olduğu kartları çocukların göreceği şekilde sınıfa yerleştirir. Çocuklardan fotoğraftaki nesne ile ilişkili olan topu eşleştirmesi istenir. Çocuklara topları önce eşleştirdikleri sporlardaki gibi, ardından ise farklı sporlarda kullanmayı deneyecekleri söylenir. Örneğin; masa tenisi topu ile futbol, basketbol topu ile tenis, voleybol topu ile masa tenisi oynama denemeleri yapılır. Amaç dışı kullanımlarda yaşanan güçlükler deneme sonrası tartışılır. Ardından topların büyüklük, ağırlık, doku özelliklerinin, hangi amaçlarla kullanılabileceğini nasıl etkilediği hakkında konuşulur. Çocuklardan inceleyerek ve oynayarak deneyim kazandıkları topları küçükten büyüğe, yumuşaktan serte, hafiften ağıra doğru sıralamaları istenir.

    Materyaller
    Çuval, basketbol, voleybol, tenis, masa (ping-pong) tenisi, badminton topları, sesli, ışıklı, sünger, plastik vb. toplar. spor branşlarını temsil eden kartlar, tenis ve masa (ping-pong)tenisi raketleri
    Sözcükler
    Kural, spor, kale, pota, file, raket
    Kavramlar
    Boyut: Büyük-orta-küçük Duyu: sert-yumuşak Miktar: ağır-hafif
    Aile katılımı
    Ailelerden birkaç gün öncesinden evlerinde bulunan, farklı özelliklere sahip (boyut, doku, renk, işlev, ses) topları etkinlikte kullanmak amacıyla çocuklarına göstermeksizin okula getirmeleri rica edilir. Ailelerden şehir, yöre imkânları dâhilinde ekrandan daha önce izlemedikleri top ile oynanan bir spor branşına ait karşılaşmayı izlemeleri ve sporun kurallarını, karşılaşmanın olduğu mekândaki yaşantıları çocukları ile değerlendirmeleri istenir

    Değerlendirme
    Bu etkinlikte hangi topları kullandık?
    Çuvalın içinde ne olduğunu tahmin etmek hoşuna gitti mi?
    En hafif/ağır/yumuşak/sert top hangisiydi?
    Bugün konuşmadığımız, topla oynanan başka hangi sporlar var?
    Uyarlama

Benzer Konular

Kapat

Konular İstatistik Son Mesaj
Started by R.GRGN, 03.03.17, 12:41
1 cevap var
3.033 gösterim
1 beğeni
Son Mesaj Uykulu Öğretmen40  
Started by Mine-Küçük, 10.04.16, 22:51
0 cevap var
1.185 gösterim
0 Beğeni
Son Mesaj Mine-Küçük
Son yazan Mine-Küçük
 
Started by Mine-Küçük, 09.04.16, 22:10
0 cevap var
1.860 gösterim
0 Beğeni
Son Mesaj Mine-Küçük
Son yazan Mine-Küçük
 
Started by Mine-Küçük, 09.04.16, 22:05
1 cevap var
2.673 gösterim
0 Beğeni
Son Mesaj aleynabaser
Son yazan aleynabaser
 
Started by Mine-Küçük, 09.04.16, 21:54
0 cevap var
2.169 gösterim
0 Beğeni
Son Mesaj Mine-Küçük
Son yazan Mine-Küçük
 

Baglanti Reklami

Kapat

Baglanti reklami mobil

Kapat

Çevrimiçi Kullanıcılar

Kapat

şu an 106 kullanıcı çevrimiçidir. Bunlardan 0 üye 106 ziyaretçidir.

Online Rekorumuz: 4.645 Üye ile 15.10.18 Tarihinde Saat 18:28 Gerçekleşmiştir.

İstatistikleri

Kapat

Topics: 2.580   Posts: 2.834   Members: 11.186   Aktif Üyeler: 1
Son kayıt olan üyemiz Sudemcansu hoş geldiniz

Bugün doğan üyelerimize sağlık, mutluluk ve esenlik dolu uzun bir yaşam dileriz...

Kapat

En Aktif Kullanıcılar

Kapat

There are no top active users.
Hazırlanıyor...
X