Mart Ayı 2. Hafta Müzik Etinlik Planı

Kapat

Konu Oncesi Reklam

Kapat
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Sil
new posts

  • Mart Ayı 2. Hafta Müzik Etinlik Planı

    OKUL ÖNCESİ
    MÜZİK EĞİTİMİ ETKİNLİK PLANI
    08/03/2016 MART AYI HAFTALIK MÜZİK DERS PLANI
    (ÇİÇEKLERİN DÜNYASI)
    Isınma-Ses Dinleme-Ses Üretme-Ritim-Nefes Açma-Ses Açma-Şarkı Söyleme
    Etkinlik Çeşidi: Bütünleştirilmiş büyük ve küçük gurup etkinliği.
    Yaş Gurubu: 36-48 48-60 ay Not:Etkinlikler gurubun yeterlilikleri doğrultusunda küçük guruplara uygulanabilir.
    KAZANIM VE GÖSTERGELER
    BİLİŞSEL GELİŞİM
    Kazanım 1.Nesne/ durum /olaya dikkatini verir.
    Göstergeleri: Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır.Dikkatini çeken nesne/durum/olaya yönelik sorular sorar.
    Kazanım 2.Nesne/durum/olayla ilgili tahminde bulunur.
    Göstergeleri:Nesne/durum/olayla ilgili tahminini söyler.
    Kazanım 3.Algıladıklarını hatırlar.
    Göstergeleri: Nesne/durum/olayı bir süre sonra yeniden söyler.
    Kazanım 4.Nesneleri sayar.
    Göstergeleri: İleriye/geriye doğru birer birer ritmik sayar.Belirtilen sayı kadar nesneyi gösterir.
    Kazanım 5.Nesne veya varlıkları gözlemler.
    Göstergeleri: Nesne/varlığın adını rengini ,şekliğini ,büyüklüğünü,dokusunu,kokusunu ,tadını ,miktarını ve kullanım amaçlarını söyler.
    Kazanım 6.Nesne veya varlıkları özelliklerine göre eşleştirir.
    Göstergeleri:Nesne varlıkları birebir eşleştirir.Nene/varlıkları rengine, şekline, byüklüğüne ,uzunluğuna ,dokusuna göre ayırt eder eşleştirir.Eş nesne/varlıkları eşleştirir. Eş nesne/varlıkları gösterir.Nesne/varlıkları gölgeleri veya resimleri ile eşleştirir.

    DİL GELİŞİMİ
    . Kazanım 1.Sesleri ayırt eder.
    Göstergeleri :Sesin geldiği yönü söyler .Sesler arasındaki benzerlik ve farklılıkları söyler.Verilen sese benzer sesler çıkarır.
    Kazanım 2.Sesini uygun kullanır.
    Göstergeleri: Konuşurken /şarkı söylerken nefesini doğru kullanır.Konuşurken
    şarkı söylerken sesinin tonunu/hızını/şiddetini ayarlar.
    Kazanım 3.Söz dizimi kurallarına göre cümle kurar.
    Göstergeler Düzcümle,olumsuzcümle,soru cümlesi ve birleşik cümle kurar.
    Kazanım 4.Konuşurken dil bilgisi yapılarını kullanır.
    Göstergeleri:Cümle kurarken isim,fiil,sıfat,bağlaç,çoğul ifadeler ,zarf ,zamir,edat ,isim durumları ve olumsuzluk yapıları kullanır.
    Kazanım 5.Dili iletişim amacıyla kullanır.
    Göstergeleri:Konuşma sırasında göz teması kurar. Jest ve mimikleri anlar.Konuşurken jest ve mimiklerini kullanır.Sohbete katılır ,konuşmak için sırasını bekler.Duygu düşünce ve hayallerini söyler.Duygu düşünce ve hayallerinin nedenlerini söyler.
    Kazanım 6.Sözcük dağarcığını geliştirir.
    Göstergeleri Dinlediklerinde yeni olan sözcükleri fark eder ve yeni olan sözcüklerin anlamlarını sorar.Sözcükleri hatırlar ve sözcüklerin anlamını söyler.Yeni öğrendiği sözcükleri anlamına uygun olarak kullanır.
    Kazanım 7.Dinlediklerinin izlediklerinin anlamını kavrar.
    Göstergeleri:Sözel yönergeleri yerine getirir.Dinlediklerini/izlediklerini açıklar.Dinledikleri ve izledikleri hakkında yorum yapar.
    Kazanım 9. Ses bilgisi farkındalığı gösterir.
    Göstergeleri:Sözcüklerin başlangıç sözlerini söyler.Sözcüklerin sonunda yer alan sesleri söyler.


    MOTOR GELİŞİM
    Kazanım 1.Yer değiştirme hareketleri yapar.
    Göstergeleri:Isınma ve soğuma hareketlerini bir rehber eşliğinde yapar.Yönergeler doğrultusunda yürür.Yönergeler doğrultusunda koşar.
    Kazanım 2.Denge hareketleri yapar.
    Göstergeleri:Atlama , koşma ,başlama ,durma ile ilgili denge hareketlerini yapar.Bireysel ve eşli olarak denge hareketleri yapar.
    Kazanım 3.Müzik ve ritim eşliğinde hareket eder.
    Göstergeleri:Bedenini ,nesneleri ve vurmalı çalgıları kullanarak ritim çalışması yapar.
    Kazanım 4.Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar.
    Göstergeleri:Kalemi doğru tutar.Kalem kontrolünü sağlar.
    Kazanım 5.Müzik ve ritim eşliğinde hareket eder.
    Göstergeleri:Bedenini,nesnelerivurmalıçalgıları kullanarak ritim çalışması yapar

    SOSYAL-DUYGUSAL GELİŞİM
    Kazanım 3.Kendini yaratıcı yollarla ifade eder.
    Göstergeleri Duygu düşünce ve hayallerini özgün yollarla ifade eder.
    Kazanım 7.Bir işi veya görevi yerine getirmek için kendini güdüler.
    Göstergeleri:Yetişkin yönlendirmesi olmadan bir işe başlar.Başladığı işi zamanında bitirmek için çaba gösterir.

    ÖĞRENME SÜRECİ
    Öğretmen sınıfa girer çiçeklerle ilgili görselleri çocuklara tanıtır. orman bitkiler ve çiçekler hakkında kısa bir sohbet yapar.
    (hangi çiçeklerin isimlerini renklerini biliyoruz ,evimizde çiçek varmı)? ‘’Bugün sizlerle çiçeklerin rengarenk dünyasına gideceğiz ,önce ormanda biraz ısınma hareketleri yapacağız ,sonra çiçekleri tanıyacağız’’ der.CD çalar’dan Vivaldi ilkbahar enstrümantal müziğini açar ,basit vücut ısınma ,hareket ve gevşeme çalışmaları yapılır. Şimdi ormandaki rengarenk çiçeklerden koklayalım öğrendiğimiz çiçek isimlerini sayalım.sarıpapatya ,beyaz gül ,kırmızı karanfil ,mor menekşe hangisi olabilir başka? diyerek nefes açma çalışmaları yapılır. Müzik köşesinden çeşitli ritim aletleri alınır , şimdi kokladığımız çiçeklerin ritmini yapalım diyerek öğretmen çocukları yönlendirir. Örneğin Pa-pat-ya 3 kere vuralım ,la-le 2 kere vuralım ,gül 1 kere vuralım .Çocukların da kullanmak istediği ritim çalışmaları ile ritim çalışmaları tamamlanır.
    Enstruman eşliğinde ses açma çalışmalarına geçilir. Çiçeklere konan arılar olalım
    (Vızzvızzvızz) diyerek önce kısık sonra yüksek ses açma çalışmaları uygulanır.
    Öğretmen CD çalar dan ormandaki çeşitli doğa sesleri ve hayvan sesleri dinlettirir . (yağmur,gök gürültüsü ,fırtına kuş,aslanvb) üzerine öykü oluşturalım der.hep birlikte bir öykü oluşturulur.Şarkı öğrenme ve şarkı söyleme etkinliğine geçilir.Önce öğretmen ‘’doğa ne güzel’’isimli şarkıyı enstruman kullanımı varsa birkaç kez çalar söyler ( cd çalar veya kulaktan) daha sonra gurup halıindesöylenir.Solo söylemek isteyen çocuklar şarkıyı söyler.
    DOĞA NE GÜZEL

    Yer gök ne güzel gül ne güzel
    Dağ kır orman ne güzel bülbül ne güzel
    Arı uçuyor kuş uçuyor
    Menekşeler açıyor koku saçıyor.


    MATERYALLER: Ritim aletleri ,çiçek boyama ,eşleştirme , çizgi birleştirme çalışma sayfaları.
    SÖZCÜKLER:Menekşe ,lale
    KAVRAMLAR:
    ZIT:Aynı-farklı-benzer
    RENK:Beyaz , sarı , kırmızı ,mor.
    SAYI SAYMA: 1 ile 20 arası sayılar.
    DUYU: Kokulu- kokusuz sesli-sessiz.

    AİLE KATILIMI: Orman ve çiçekler ,eşleştirme ,çizgi birleştirme ,ve boyama çalışması ev ödevi olarak verilir.

    UYARLAMA :Sınıfında RAM’dan raporlu özel eğitim öğrencisi olanlar varsa etkinlik öğrencinin engel durumuna göre düzenlenir.

    DEĞERLENDİRME:
    -Vivaldinin ilkbahar müziğini nasıl buldun?
    -Orman ve çiçekler hakkında ne düşünüyorsun?
    -Çiçeklerin isimlerini söylermisin

Benzer Konular

Kapat

Konular İstatistik Son Mesaj
Started by okuladmin, 25.09.17, 07:29
1 cevap var
3.370 gösterim
0 Beğeni
Son Mesaj --BasaK--
Son yazan --BasaK--
 
Started by Sermin, 01.05.16, 19:41
0 cevap var
338 gösterim
0 Beğeni
Son Mesaj Sermin
Son yazan Sermin
 
Started by Sermin, 01.05.16, 19:39
0 cevap var
304 gösterim
0 Beğeni
Son Mesaj Sermin
Son yazan Sermin
 
Started by Sermin, 01.05.16, 19:37
0 cevap var
234 gösterim
0 Beğeni
Son Mesaj Sermin
Son yazan Sermin
 
Started by Sermin, 01.05.16, 19:34
0 cevap var
265 gösterim
0 Beğeni
Son Mesaj Sermin
Son yazan Sermin
 

Baglanti Reklami

Kapat

Baglanti reklami mobil

Kapat

Çevrimiçi Kullanıcılar

Kapat

şu an 284 kullanıcı çevrimiçidir. Bunlardan 0 üye 284 ziyaretçidir.

Online Rekorumuz: 4.645 Üye ile 15.10.18 Tarihinde Saat 18:28 Gerçekleşmiştir.

İstatistikleri

Kapat

Topics: 2.579   Posts: 2.832   Members: 11.186   Aktif Üyeler: 0
Son kayıt olan üyemiz Sudemcansu hoş geldiniz

Bugün doğan üyelerimize sağlık, mutluluk ve esenlik dolu uzun bir yaşam dileriz...

Kapat

En Aktif Kullanıcılar

Kapat

There are no top active users.
Hazırlanıyor...
X