Mart Ayı 3. Hafta Müzik Etkinlik Planı /Müzik / Drama

Kapat

Konu Oncesi Reklam

Kapat
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Sil
new posts

  • Mart Ayı 3. Hafta Müzik Etkinlik Planı /Müzik / Drama


    OKUL ÖNCESİ
    MÜZİK EĞİTİMİ ETKİNLİK PLANI
    5/03/2016 MART AYI HAFTALIK MÜZİK DERS PLANI
    (KÜÇÜK ASKERLER)
    Isınma-Ritim Çalışması-Ses Dinleme-Ses Açma-MüzkliDramatizasyon-Şarkı Söyleme-Ayın Bestecisi.
    Etkinlik Çeşiti: Bireysel büyük gurup etkinliği
    Yaş Gurubu :48-60 ay

    KAZANIM VE GÖSTERGELER
    BİLİŞSEL GELİŞİM
    Kazanım1.Nesne/durum/olaya dikkatini verir.
    Göstergeler Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır,dikkatini çeken nesne/durum/olaya yönelik sorular sorar.
    Kazanım 2.Nesne/durum/olayla ilgili tahminde bulunur.
    Göstergeleri:Nesne/durum/olayla ilgili tahminini söyler.
    Kazanım 3.Algıladıklarını hatırlar.
    Göstergeleri: Nesne/durum/olayı bir süre sonra yeniden söyler.Eksilen veya eklenen sayıyı yeniden söyler.
    Kazanım 4.Nesneleri sayar.
    Göstergeleri: İleriye/geriye doğru birer birer ritmik sayar.Belirtilen sayı kadar nesneyi gösterir.
    Kazanım 5.Nesne veya varlıkları gözlemler.
    Göstergeleri: Nesne/varlığın adını rengini ,şekliğini ,büyüklüğünü,dokusunu,kokusunu ,tadını ,miktarını ve kullanım amaçlarını söyler.

    MOTOR GELİŞİM:
    Kazanım 1.yer değiştirme hareketleri yapar
    Göstergeleri: Isınma ve soğuma hareketlerini bir rehber eşliğinde yapar.Yönergeler doğrultusunda yürür .Yönergelere doğrultusunda koşar .Çift sıçrayarak belirli bir mesafe ilerler.
    Kazanım 2. Denge hareketleri yapar.
    Göstergeleri : Atlama,koşma,başlama,durma ile ilgili denge hareketlerini yapar.Bireysel ve eşli olarak denge hareketleri yapar.

    DİL GELİŞİMİ
    Kazanım 1.Sesleri ayırt eder.
    Göstergeleri :Sesin geldiği yönü söyler .Sesler arasındaki benzerlik ve farklılıkları söyler.Verilen sese benzer sesler çıkarır.
    Kazanım 2.Sesini uygun kullanır.
    Göstergeleri: Konuşurken /şarkı söylerken nefesini doğru kullanır.Konuşurken
    şarkı söylerken sesinin tonunu/hızını/şiddetini ayarlar.
    Kazanım 3.Söz dizimi kurallarına göre cümle kurar.
    Göstergeleri Düzcümle,olumsuzcümle,sorucümlesi ve birleşik cümle kurar.
    Kazanım 4.Konuşurken dil bilgisi yapılarını kullanır.
    Göstergeleri:Cümle kurarken isim,fiil,sıfat,bağlaç,çoğul ifadeler ,zarf ,zamir,edat ,isim durumları ve olumsuzluk yapıları kullanır.
    Kazanım 6.Sözcük dağarcığını geliştirir.
    Göstergeler Dinlediklerinde yeni olan sözcükleri fark eder ve yeni olan sözcüklerin anlamlarını sorar.Sözcükleri hatırlar ve sözcüklerin anlamını söyler.Yeni öğrendiği sözcükleri anlamına uygun olarak kullanır.
    Kazanım 7.Dinlediklerinin izlediklerinin anlamını kavrar.
    Göstergeleri: Sözel y yapar.
    Kazanım 8.Dinlediklerini izlediklerini çeşitli yollarla ifade eder.
    Göstergeleri: Dinledikleri/izledikleri ile ilgili sorular sorar.Dinledikleri/izledikleri ile ilgili sorulara cevap verir.Dinlediklerini izlediklerini başkalarına anlatır.Dinlediklerini /izlediklerini resim ,müzik ,drama ,öykü çeşitli yollarla ifade eder.

    SOSYAL-DUYGUSAL GELİŞİM
    Kazanım 3. Kendini yaratıcı yollarla ifade eder.
    Göstergeleri: Duygu düşünce ve hayallerini özgün yollarla ifade eder.
    Kazanım 4.Bir olay ve durumla ilgili başkalarının duygularını açıklar.
    Göstergeleri:Başkalarının duygularını söyler.Başkalarının duygularının nedenlerini söyler.Başkalarının duygularının sonuçlarını söyler.
    Kazanım 5.Bir olay veya durumla ilgili olumlu/olumsuz duygularını uygun yollarla gösterir.
    Göstergeleri:Olumlu/olumsuz duygularını sözel ifadeler kullanarak açıklar.Kazanım 11. Atatürk ile ilgili etkinliklerde sorumluluk alır.
    Göstergeleri:Atatürk ile ilgili etkinliklere katılır.Atatürk ile ilgili duygu ve düşüncelerini farklı etkinliklerle ifade eder.

    ÖĞRENME SÜRECİ
    Öğretmen sınıfa Atatürk Çanakkale ve asker resimleri ile ilgili görsellerleve cd
    çalar ile gelir. Atatürk ve Çanakkale ile ilgili görselleri de kullanarak Çanakkale haftası ile ilgili bilgi vererek sohbet eder. (yurdumuza düşmanların girdiğini ,askerlerin kahramanca yurdumuzu savunduğunu ve büyük liderimiz Atatürk’ün kahramanlıklarını anlatarak) çocuklara sorular sorar.Bugünkü ısınma çalışmalarımızda ‘’asker olacağız’’ der.
    Önce cd çalardan asker yürüyüş seslerini dinletir .Çocuklara daire olalım ve ısınalım diyerek etkinliği başlatır.asker yürüyüşleri önce yürüme ve sonra koşma şeklinde tamamlanır. Cd çalardan küçük ayşe ve küçük asker şarkısı dinlettirilir. Çocuklar 2 guruba ayrılır .Kızlar küçük ayşe , erkekler küçük asker olur ritim çalışması ve müzikli dramatizasyon olarak uygulanır.Müzik köşesinden ritim aletleri alınır.Sandalyeleregeçilir.Kulak çalışması olarak öğretmen ‘’duyduğumuz ritmi çal oyunu ‘’oynayalım diyerek etkinliği başlatır. Lay-lay-lay la-la-lay-lay rap-rap rap-rap-rap önce öğretmen sonra çocuklar ritim vuruşları ile tamamlar. Enstruman eşliğinde la-la-la la diyerek ses açma çalışması uygulanır. Atatürk şarkısı önce öğretmen tarafından birkaç kez söylenir. Daha sonra gurup olarak çocuklarla söylenir.Ayın bestecisi olarak Mehmet Akif Ersoy hakkında öğretmen çocuklara kısa bir bilgi verir.’’İstiklal marşımızın yazarı,şair edebiyat öğretmeni ve veterinerdir’’der, Küçük Ayşe küçük asker draması ile etkinlik tamamlanır.

    KÜÇÜK AYŞE İLE KÜÇÜK ASKER
    ( RİTİM ÇALIŞMASI)
    Küçük Ayşe küçük Ayşe
    N’apıyorsun bize söyle -2
    Bebeğimi seviyorum
    Ona mama veriyorum
    Gül yüzünü öpüyorum


    Ona ninni söylüyorum
    Küçük asker küçük asker
    N’apıyorsun bize söyle -2
    Tüfeğime bakıyorum
    Palaskamı takıyorum
    Kasketimi giyiyorum
    Ben kışlama gidiyorum

    Laylaylaylaylaylay
    Rap rapraprapraprap

    ATATÜRK
    (şarkı)
    Türkü ölümden odur kurtaran
    Odur yeniden Türklüğü kuran
    Ülkün yürüsün Türklük büyüsün
    Sen Atatürksün ey yüce başkan

    Şiir:Hasan Ali Yücel
    Müzik:Mehmet Özbek
    MATERYALLER:Atatürk ,Çanakkale ve asker resimleri ,Atatürk boyama sayfası.
    Sözcükler: -----------------
    KAVRAMLAR:
    GEOMETRİK ŞEKİL: Daire.
    YÖN/MEKANDA KONUM: Ön-arka ileri-geri sağ-sol.
    SAYI SAYMA: 1-20 arası sayılar , önceki sonraki.

    AİLE KATILIMI: 18 Mart Çanakkale haftası ve Atatürk ile ilgili evde sohbet edilmesi istenir.Atatürk şarkısının evde tekrar edilmesi istenir.Atatürk boyama çalışması ev ödevi olarak verilir.
    UYARLAMA : Sınıfında RAM’dan raporu olan özel eğitim öğrencisi olanlar varsa etkinliği öğrencinin engel durumuna göre uyarlar.

    DEĞERLENDİRME:
    -Atatürk ve kahraman Türk askerlerinin zaferini dinleyince neler hissettin?
    -Çanakkale zaferi deyince aklına ilk ne geliyor?
    -Mehmet Akif Ersoy’u tanıdıkmı?
    -Mehmet Akif Ersoy hangi Görevlerde bulunmuş?

Benzer Konular

Kapat

Konular İstatistik Son Mesaj
Started by okuladmin, 25.09.17, 07:29
1 cevap var
3.370 gösterim
0 Beğeni
Son Mesaj --BasaK--
Son yazan --BasaK--
 
Started by Sermin, 01.05.16, 19:41
0 cevap var
338 gösterim
0 Beğeni
Son Mesaj Sermin
Son yazan Sermin
 
Started by Sermin, 01.05.16, 19:39
0 cevap var
304 gösterim
0 Beğeni
Son Mesaj Sermin
Son yazan Sermin
 
Started by Sermin, 01.05.16, 19:37
0 cevap var
234 gösterim
0 Beğeni
Son Mesaj Sermin
Son yazan Sermin
 
Started by Sermin, 01.05.16, 19:34
0 cevap var
265 gösterim
0 Beğeni
Son Mesaj Sermin
Son yazan Sermin
 

Baglanti Reklami

Kapat

Baglanti reklami mobil

Kapat

Çevrimiçi Kullanıcılar

Kapat

şu an 189 kullanıcı çevrimiçidir. Bunlardan 0 üye 189 ziyaretçidir.

Online Rekorumuz: 4.645 Üye ile 15.10.18 Tarihinde Saat 18:28 Gerçekleşmiştir.

İstatistikleri

Kapat

Topics: 2.579   Posts: 2.832   Members: 11.186   Aktif Üyeler: 0
Son kayıt olan üyemiz Sudemcansu hoş geldiniz

Bugün doğan üyelerimize sağlık, mutluluk ve esenlik dolu uzun bir yaşam dileriz...

Kapat

En Aktif Kullanıcılar

Kapat

There are no top active users.
Hazırlanıyor...
X