Nisan Ayı 1. Hafta Müzik Ders Planı / Müzik / Matematik /Sanat Etkinliği

Kapat

Konu Oncesi Reklam

Kapat
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Sil
new posts

  • Nisan Ayı 1. Hafta Müzik Ders Planı / Müzik / Matematik /Sanat Etkinliği

    OKUL ÖNCESİ MÜZİK EĞİTİMİ ETKİNLİK PLANI
    01/04/2016 NİSAN AYI HAFTALIK MÜZİK DERS PLANI
    (RENGARENK BOYALAR)
    Etkinlik Çeşidi:Bütünleştirilmiş büyük gurup etkinliği.
    Yaş Gurubu: 36-48 48-60 Ay Not: Etkinlikler gurubun yeterlilikleri doğrultusunda büyük ve küçük guruplara uygulanabilir.
    KAZANIM VE GÖSTERGELER
    BİLİŞSEL GELİŞİM:
    Kazanım 3. Algıladıklarını hatırlar. Göstergeleri: Nesne/durum/olayı bir süre sonra yeniden söyler. Eksilen veya eklenen nesneyi söyler. Hatırladıklarını yeni durumlarda kullanır.
    Açıklamaları: Çocuğun deneyimlediklerini hatırlayıp ifade etmesi için gerekli öğrenme ortam ve durumları oluşturulmalıdır. Çocukların hatırladıklarını değişik durumlarda işe yarar olarak kullanmaları (günlük yaşam becerileriyle ilişkilendirerek) için desteklenmeleri gereklidir.
    Kazanım 5. Nesne veya varlıkları gözlemler.
    Göstergeleri: Nesne/varlığın adını, rengini, şeklini, büyüklüğünü, uzunluğunu, dokusunu, sesini, kokusunu, yapıldığı malzemeyi, tadını, miktarını ve kullanım amaçlarını söyler.
    Kazanım 8. Nesne veya varlıkların özelliklerini karşılaştırır.
    Göstergeleri: Nesne/varlıkların rengini, şeklini, büyüklüğünü, uzunluğunu, dokusunu, sesini, kokusunu, yapıldığı malzemeyi, tadını, miktarını ve kullanım amaçlarını ayırt eder, karşılaştırır.

    Kazanım 10. Mekânda konumla ilgili yönergeleri uygular.
    Göstergeleri: Nesnenin mekândaki konumunu söyler. Yönergeye uygun olarak nesneyi doğru yere yerleştirir. Mekânda konum alır. Harita ve krokiyi kullanır.
    Kazanım 12. Geometrik şekilleri tanır. Göstergeleri:
    Gösterilen geometrik şeklin ismini söyler. Geometrik şekillerin özelliklerini söyler. Geometrik şekillere benzeyen nesneleri gösterir.
    DİL GELİŞİMİ:
    Kazanım 1. Sesleri ayırt eder.
    Göstergeleri: Sesin geldiği yönü söyler. Sesin kaynağının ne olduğunu söyler. Sesin özelliğini söyler. Sesler arasındaki benzerlik ve farklılıkları söyler. Verilen sese benzer sesler çıkarır.
    Kazanım 3. Söz dizimi kurallarına göre cümle kurar.
    Göstergeleri: Düz cümle, olumsuz cümle, soru cümlesi ve birleşik cümle kurar. Cümlelerinde ögeleri doğru kullanır.
    Kazanım 4. Konuşurken dil bilgisi yapılarını kullanır.
    Göstergeleri: Cümle kurarken isim, fiil, sıfat, bağlaç, çoğul ifadeler, zarf, zamir, edat, isim durumları ve olumsuzluk yapılarını kullanır.
    Kazanım 5. Dili iletişim amacıyla kullanır.
    Göstergeleri: Konuşma sırasında göz teması kurar. Jest ve mimikleri anlar. Konuşurken jest ve mimiklerini kullanır. Konuşmayı başlatır. Konuşmayı sürdürür. Konuşmayı sonlandırır. Konuşmalarında nezaket sözcükleri kullanır. Sohbete katılır. Konuşmak için sırasını bekler. Duygu, düşünce ve hayallerini söyler. Duygu ve düşüncelerinin nedenlerini söyler.
    Kazanım 6. Sözcük dağarcığını geliştirir.
    Göstergeleri: Dinlediklerinde yeni olan sözcükleri fark eder ve sözcüklerin anlamlarını sorar. Sözcükleri hatırlar ve sözcüklerin anlamını söyler. Yeni öğrendiği sözcükleri anlamlarına uygun olarak kullanır. Zıt anlamlı, eş anlamlı ve eş sesli sözcükleri kullanır.

    SOSYAL-DUYGUSAL GELİŞİM:
    Kazanım 3. Kendini yaratıcı yollarla ifade eder.
    Göstergeleri: Duygu, düşünce ve hayallerini özgün yollarla ifade eder. Nesneleri alışılmışın dışında kullanır. Özgün özellikler taşıyan ürünler oluşturur.
    Kazanım 5. Bir olay veya durumla ilgili olumlu/olumsuz duygularını uygunyollarla gösterir.
    Göstergeleri: Olumlu/olumsuz duygularını sözel ifadeler kullanarak açıklar. Olumsuz duygularını olumlu davranışlarla gösterir.
    PSİKOMOYOR GELİŞİM:
    Kazanım 1. Yer değiştirme hareketleri yapar.
    Göstergeleri: Isınma ve soğuma hareketlerini bir rehber eşliğinde yapar. Yönergeler doğrultusunda yürür. Yönergeler doğrultusunda koşar. Belli bir yükseklikten atlar. Belli bir yüksekliğe zıplar. Çift ayak sıçrayarak belirli mesafe ilerler. . Belirlenen noktadan çift ayakla ileriye doğru atlar. Kayma adımı yaparak belirli mesafede ilerler.
    Kazanım 2. Denge hareketleri yapar.
    Göstergeleri: Ağırlığını bir noktadan diğerine aktarır. Atlama, konma, başlama, durma ile ilgili denge hareketlerini yapar. Tek ayak üzerinde durur. Tek ayak üzerinde sıçrar. Bireysel ve eşli olarak denge hareketleri yapar.

    Kazanım 5. Müzik ve ritim eşliğinde hareket eder.
    Göstergeleri: Bedenini, nesneleri ve vurmalı çalgıları kullanarak ritim çalışması yapar. Basit dans adımlarını yapar. Müzik ve ritim eşliğinde dans eder. Müzik ve ritim eşliğinde çeşitli hareketleri ardı ardına yapar.
    ÖĞRENME SÜRECİ
    Öğretmen sınıfa bir cd çalar ile gelir ve bugün, rengarenk boyalarla vücudumuzu kullanarak şekilleri boyayacağız der .CD çalardan ‘’rengarenk’’şarkısı açılır. Önce ellerle başlıyoruz ,ellerimiz bir fırça önümüzde bir daire şekli var ,hangi renk olsun ?kırmızı hadi boyayalım.şimdi sağ ayağımız bir fırça rengimiz mavi şeklimiz üçgen hadi boyayalım.solayağımızıda pembe boyaya batıralım dikdörgeniboyayalım.şimdi sıra saçlarda sarıya batıralım kare şeklimizi boyayalım. Sağ dizimizi turuncuya batıralım yıldızı boyayalım.sol dizimizi yeşile batıralım boş kalan şeklimiz ne kalmış hadi boyayalım diyerek ısınma çalışması tamamlanır.Biraz dinlenelim diyerek sandalyelere oturulur.
    Ritim çalışmasına geçilir.öğretmen:bahar geldi rengaren sebzelerimiz var hangisini pişirelim der? Çocuklarla birlikte karar verilir.(fasülye,bezelyevb)
    Sebzeler pişiyor önce yavaş ,fokurda fokur, fokurda fokur kaynıyor fokur fokur ritim aletleri kullanılarak öğretmenin yönergesi ile uygulanır.yemeğimiz pişti ama çok sıcak üfleyerek tadına bakalım üffüffüfffdiyereknefes açma çalışması uygulanır.biraz soğudu nasıl olmuş mmm mmmmmmooo çok güzel vokalleri ile ses açma çalışması uygulanır.Haftanın şarkısına geçilir. Şarkı önce öğretmen tarafından birkaç kez çalınır ve söylenir. Sonra gurup olarak söylenir.
    Şekiller boyama çalışması masalara geçilerek tamamlanır.
    HAFTANIN ŞARKISI: Sporcular.
    SOLFEJ ÇALIŞMASI:Ses ve sessizlik etkinliği (sus işareti) çalışması.
    AYIN BESTECİSİ: Türk Beşleri, Cemal Reşit Rey kimdir, hangi eserleri vardır,kaç yaşında müziğe başlamıştır.
    MÜZİK DİNLEME: Türk Beşlerinden Cemal Reşit Rey’in eseri lüküs hayat piyano ile çalımır söylenir.
    AYIN ENSTRUMANI: Akordeon nasıl bir enstrümandır. Görsellerle tanıyalım.
    KULAK ÇALIŞMASI:Ritim aletleri çocuklara sesleri ile tanıtılır ,daha sonra çocuklar arkasını döner .öğretmen bir ritim aleti sesi verir, hangisinin çalındığı sıra ile bulunur.

    MATERYALLER: CD çalar ,ritim aletleri tef ,ritim çubukları ,marakas ,zil. Ayın enstrümanı akordeon ,ayın bestecisi Cemal Reşit Rey’e ait görseller
    SÖZCÜKLER: Akordeon,
    KAVRAMLAR:
    RENK:Kırmızı ,mavi ,pembe,turuncu ,sarı,yeşil
    GEOMETRİK ŞEKİL: Daire ,dikdörtgen ,kare,üçgen.
    YÖN/MEKANDA KONUM: Yukarı aşağı ,sağa sola
    ZIT: Hızlı-yavaş
    AİLE KATILIMI: Yaz sebzeleri ile ilgili evde sohbet edilmesi istenir.( yaz sebzeleri nelerdir vb)
    UYARLAMA: Sınıfında RAM’dan raporlu özel eğitim öğrencisi olanlar varsa etkinlik çocuğun engel durumuna göre düzenlenir.
    DEĞERLENDİRME:
    *Renkleri ve vücudu kullanarak boya yapmak ilginizi çektimi?
    *Geometrik şekilleri boyamak nasıldı?
    *Yaz sebzeleri ile ritim yapmak hoşunuza gittimi?
    *Susss işaretini öğrendikmi?
    *Akordeon müzik aleti hangi enstrümana benziyor nasıl bir çalgı?

Benzer Konular

Kapat

Konular İstatistik Son Mesaj
Started by okuladmin, 25.09.17, 07:29
1 cevap var
3.370 gösterim
0 Beğeni
Son Mesaj --BasaK--
Son yazan --BasaK--
 
Started by Sermin, 01.05.16, 19:41
0 cevap var
338 gösterim
0 Beğeni
Son Mesaj Sermin
Son yazan Sermin
 
Started by Sermin, 01.05.16, 19:39
0 cevap var
304 gösterim
0 Beğeni
Son Mesaj Sermin
Son yazan Sermin
 
Started by Sermin, 01.05.16, 19:37
0 cevap var
234 gösterim
0 Beğeni
Son Mesaj Sermin
Son yazan Sermin
 
Started by Sermin, 01.05.16, 19:34
0 cevap var
265 gösterim
0 Beğeni
Son Mesaj Sermin
Son yazan Sermin
 

Baglanti Reklami

Kapat

Baglanti reklami mobil

Kapat

Çevrimiçi Kullanıcılar

Kapat

şu an 213 kullanıcı çevrimiçidir. Bunlardan 0 üye 213 ziyaretçidir.

Online Rekorumuz: 4.645 Üye ile 15.10.18 Tarihinde Saat 18:28 Gerçekleşmiştir.

İstatistikleri

Kapat

Topics: 2.579   Posts: 2.832   Members: 11.186   Aktif Üyeler: 0
Son kayıt olan üyemiz Sudemcansu hoş geldiniz

Bugün doğan üyelerimize sağlık, mutluluk ve esenlik dolu uzun bir yaşam dileriz...

Kapat

En Aktif Kullanıcılar

Kapat

There are no top active users.
Hazırlanıyor...
X