Nisan Ayı 4. Hafta Müzik Ders Planı

Kapat

Konu Oncesi Reklam

Kapat
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Sil
new posts

  • Nisan Ayı 4. Hafta Müzik Ders Planı

    OKUL ÖNCESİ MÜZİK ETKİNLİK PLANI
    22/04/2016 NİSAN AYI MÜZİK DERS PLANI
    (BUGÜN BAYRAM)
    Etkinlik Çeşidi: Bütünleştirilmiş büyük gurup etkinliği
    Yaş gurubu:36-48 48-60 ay Not:Etkinlikler gurubun yeterlilikleri doğrultusunda büyük ve küçük guruplara uygulanabilir.
    KAZANIM VE GÖSTERGELER

    BİLİŞSEL GELİŞİM:
    Kazanım 1. Nesne/durum/olaya dikkatini verir.
    Göstergeleri: Dikkat edilmesi gereken nesne/durum olaya odaklanır. Dikkatini çeken nesne/durum/olaya yönelik sorular sorar. Dikkatini çeken nesne/durum/olayı ayrıntılarıyla açıklar.
    Kazanım 10. Mekânda konumla ilgili yönergeleri uygular.
    Göstergeleri: Nesnenin mekândaki konumunu söyler. Yönergeye uygun olarak nesneyi doğru yere yerleştirir. Mekânda konum alır. Harita ve krokiyi kullanır.
    Kazanım 12. Geometrik şekilleri tanır.
    Göstergeleri: Gösterilen geometrik şeklin ismini söyler. Geometrik şekillerin özelliklerini söyler. Geometrik şekillere benzeyen nesneleri gösterir.
    Kazanım 17. Neden-sonuç ilişkisi kurar.
    Göstergeleri: Bir olayın olası nedenlerini söyler. Bir olayın olası sonuçlarını söyler.
    Kazanım 21. Atatürk’ü tanır ve Türk toplumu için önemini açıklar.
    Göstergeleri: Atatürk’ün hayatıyla ilgili belli başlı olguları söyler. Atatürk’ün kişisel özelliklerini söyler. Atatürk’ün değerli bir insan olduğunu söyler. Atatürk’ün getirdiği yenilikleri söyler. Atatürk’ün getirdiği yeniliklerin önemini söyler.
    Açıklamaları: Bu kazanımın ele alınacağı etkinlikler sırasında çocukların yaşları dikkate alınarak basit temel bilgilere yer verilmelidir. Örneğin, Atatürk’ün doğum yeri, anne ve babasının isimleri, asker ve komutan olduğu, çocukları çok sevdiği, onlara bir bayram armağan ettiği gibi olgular öyküler, canlandırmalar, kitap inceleme, film ve belgeseller aracılığı ile kazandırılmaya çalışılmalıdır.

    DİL GELİŞİMİ:
    Kazanım 1. Sesleri ayırt eder.
    Göstergeleri: Sesin geldiği yönü söyler. Sesin kaynağının ne olduğunu söyler. Sesin özelliğini söyler. Sesler arasındaki benzerlik ve farklılıkları söyler. Verilen sese benzer sesler çıkarır.
    Kazanım 2. Sesini uygun kullanır.
    Göstergeleri: Konuşurken/şarkı söylerken nefesini doğru kullanır. Konuşurken/ şarkı söylerken sesinin tonunu, hızını ve şiddetini ayarlar.
    Kazanım 3. Söz dizimi kurallarına göre cümle kurar.
    Göstergeleri: Düz cümle, olumsuz cümle, soru cümlesi ve birleşik cümle kurar. Cümlelerinde ögeleri doğru kullanır.
    Kazanım 4. Konuşurken dil bilgisi yapılarını kullanır.
    Göstergeleri: Cümle kurarken isim, fiil, sıfat, bağlaç, çoğul ifadeler, zarf, zamir, edat, isim durumları ve olumsuzluk yapılarını kullanır.
    Kazanım 5. Dili iletişim amacıyla kullanır.
    Göstergeleri: Konuşma sırasında göz teması kurar. Jest ve mimikleri anlar. Konuşurken jest ve mimiklerini kullanır. Konuşmayı başlatır. Konuşmayı sürdürür. Konuşmayı sonlandırır. Konuşmalarında nezaket sözcükleri kullanır. Sohbete katılır. Konuşmak için sırasını bekler. Duygu, düşünce ve hayallerini söyler. Duygu ve düşüncelerinin nedenlerini söyler.
    Kazanım 6. Sözcük dağarcığını geliştirir.
    Göstergeleri: Dinlediklerinde yeni olan sözcükleri fark eder ve sözcüklerin anlamlarını sorar. Sözcükleri hatırlar ve sözcüklerin anlamını söyler. Yeni öğrendiği sözcükleri anlamlarına uygun olarak kullanır. Zıt anlamlı, eş anlamlı ve eş sesli sözcükleri kullanır.
    Kazanım 7. Dinlediklerinin/izlediklerinin anlamını kavrar.
    Göstergeleri: Sözel yönergeleri yerine getirir. Dinlediklerini/izlediklerini açıklar. Dinledikleri/izledikleri hakkında yorum yapar.

    SOSYAL-DUYGUSAL GELİŞİM:
    Kazanım 5. Bir olay veya durumla ilgili olumlu/olumsuz duygularını uygun yollarla gösterir.
    Göstergeleri: Olumlu/olumsuz duygularını sözel ifadeler kullanarak açıklar. Olumsuz duygularını olumlu davranışlarla gösterir.
    Kazanım 6. Kendisinin ve başkalarının haklarını korur.
    Göstergeleri: Haklarını söyler. Başkalarının hakları olduğunu söyler. Haksızlığa uğradığında neler yapabileceğini söyler. Başkalarının haklarını korumak için ne yapması gerektiğini söyler.
    Kazanım 11. Atatürk ile ilgili etkinliklerde sorumluluk alır.
    Göstergeleri: Atatürk ile ilgili etkinliklere katılır. Atatürk ile ilgili duygu ve düşüncelerini farklı etkinliklerle ifade eder.
    Açıklamaları: Çocuğun Atatürk ile ilgili etkinliklere katılmasını sağlamak için yaşına uygun eğitim ortamları düzenlenmelidir. Çocuğun etkinliklere katılımında duygularını ifade etmesine fırsat verilmelidir.
    Kazanım 14. Sanat eserlerinin değerini fark eder.
    Göstergeleri: Sanat eserlerinde gördüklerini ve işittiklerini söyler. Sanat eserleri ile ilgili duygularını açıklar. Sanat eserlerinin korunmasına özen gösterir.

    PSİKOMOTOR GELİŞİM:
    Kazanım 1. Yer değiştirme hareketleri yapar.
    Göstergeleri: Isınma ve soğuma hareketlerini bir rehber eşliğinde yapar. Yönergeler doğrultusunda yürür. Yönergeler doğrultusunda koşar. Belli bir yükseklikten atlar. Belli bir yüksekliğe zıplar. Belli bir yüksekliğe tırmanır. Tırmanılan yükseklikten iner. Engelin üzerinden atlar. Koşarak bir engel üzerinden atlar. Çift ayak sıçrayarak belirli mesafe ilerler. Tek ayak sıçrayarak belirli mesafe ilerler. Belirlenen mesafede yuvarlanır. Belirli bir mesafeyi sürünerek gider. Belirlenen noktadan çift ayakla ileriye doğru atlar. Kayma adımı yaparak belirli mesafede ilerler. Galop yaparak belirli mesafede ilerler. Sekerek belirli mesafede ilerler.
    Kazanım 5. Müzik ve ritim eşliğinde hareket eder.
    Göstergeleri: Bedenini, nesneleri ve vurmalı çalgıları kullanarak ritim çalışması yapar. Basit dans adımlarını yapar. Müzik ve ritim eşliğinde dans eder.
    Müzik ve ritim eşliğinde çeşitli hareketleri ardı ardına yapar.

    ÖĞRENME SÜRECİ
    Öğretmen çocukları etrafına toplar ,haftanın anlam ve önemi ile ilgili bilgi veririr.ATATÜRK ve 23 NİSAN ile ilgili sohbet edilir.Bugün’’ISINMA’’ çalışmamıza Barış Manço’nun bugün bayram şarkısı ile dans ederek ve ritim yaparak başlıyoruz diyerek CD çalardan şarkı açılır ve etkinlik başlar.Şarkı ile birlikte hem dans hemde el ve ayaklar kullanılarak ‘’RİTİM’’çalışması uygulanır.
    Biraz dinlenelim diyerek yerlere oturulur ve ‘’NEFES AÇMA ÇALIŞMALARI’’nageçilir.Bizler birer balonuz bayram için balon şişiricez,önce küçülüyoruz küçülüyoruz sonra şişiyoruz ,eyvah çok şişti (patt) diyerek nefes çalışması tamamlanır , sandalyelere geçilir. ‘’SES AÇMA ÇALIŞMALARI’’nabaşlanır.Piyano eşliğinde gülme kahkaha atma (hah hah ha ) vokalleri ile ses açma çalışması uygulanır.Haftanın şarkısına geçilir.
    HAFTANIN ŞARKISI : 23 NİSAN önce öğretmen tarafından çalınır söylenir,daha sonra gurup olarak söylenir. Solo söylemek isteyen çocuklar solo söyleyerek şarkı öğrenme ve söyleme çalışması tamamlanır.
    AYIN BESTECİSİ: Türk Beşleri Cemal Reşit Rey .Ahmet Adnan Saygun

    AYIN ENSTRUMANI: Akordeon.
    SOLFEJ: Notaları tekrar ediyoruz ,kaç tane isimleri neler bir şarkı ile pekiştiriyoruz ‘’do bir külah dondurma’’şarkısı ile SOLFEJ çalışması uygulanır.
    MÜZİK DİNLEME:10 YIL MARŞI cd çalardan dinlenir (Cemal Reşit Rey)
    ATATÜRK’ÜN ÇİÇEKLERİ
    Çocukları severdin bize çiçekler derdin
    23 NİSAN’ı sen bize armağan ettin
    Her bayramda süsleriz senin güzel resmini
    Sabahları and içerek anıyoruz ismini

    Söz-Müzik:Salih AYDOĞAN

    MATERYALLER --------------
    SÖZCÜKLER: Notalar do-re-mi-fa-sol-la-si
    KAVRAMLAR:
    DUYGU: Mutlu
    ZIT:Hareketli-hareketsiz.
    AİLE KATILIMI: 23 NİSAN ile ilgili çocuklarla sohbet edilmesi ve 23 NİSAN etkinliklerine katılmaları istenir.
    UYARLAMA: Sınıfında RAM’dan raporlu özel eğitim öğrencisi olanlar varsa etkinlik çocuğun engel durumuna göre düzenlenir.
    DEĞERLENDİRME:
    *23 NİSAN ile ilgili düşüncelerin nelerdir?
    *23 NİSAN ÇOCUK BAYRAMI’nda neler hissediyorsun?
    *23 NİSANI çocuklara kim armağan etti?
    *Notaları hatırlıyormuyuz?

Benzer Konular

Kapat

Konular İstatistik Son Mesaj
Started by okuladmin, 25.09.17, 07:29
1 cevap var
3.370 gösterim
0 Beğeni
Son Mesaj --BasaK--
Son yazan --BasaK--
 
Started by Sermin, 01.05.16, 19:41
0 cevap var
338 gösterim
0 Beğeni
Son Mesaj Sermin
Son yazan Sermin
 
Started by Sermin, 01.05.16, 19:39
0 cevap var
304 gösterim
0 Beğeni
Son Mesaj Sermin
Son yazan Sermin
 
Started by Sermin, 01.05.16, 19:37
0 cevap var
234 gösterim
0 Beğeni
Son Mesaj Sermin
Son yazan Sermin
 
Started by Sermin, 01.05.16, 19:34
0 cevap var
265 gösterim
0 Beğeni
Son Mesaj Sermin
Son yazan Sermin
 

Baglanti Reklami

Kapat

Baglanti reklami mobil

Kapat

Çevrimiçi Kullanıcılar

Kapat

şu an 258 kullanıcı çevrimiçidir. Bunlardan 0 üye 258 ziyaretçidir.

Online Rekorumuz: 4.645 Üye ile 15.10.18 Tarihinde Saat 18:28 Gerçekleşmiştir.

İstatistikleri

Kapat

Topics: 2.579   Posts: 2.832   Members: 11.186   Aktif Üyeler: 0
Son kayıt olan üyemiz Sudemcansu hoş geldiniz

Bugün doğan üyelerimize sağlık, mutluluk ve esenlik dolu uzun bir yaşam dileriz...

Kapat

En Aktif Kullanıcılar

Kapat

There are no top active users.
Hazırlanıyor...
X